Levering en afhalen

LEVERTIJD
Hieronder vindt u de gemiddelde leveringstijden van onze producten.

Aluplast kozijnen ca. 4-6 weken
Bij bijzondere kleuren/- decoraties kan de levertijd 2 weken langer duren

Aluplast balkondeuren ca. 4-6 weken
Bij bijzondere kleuren/- decoraties kan de levertijd 2 weken langer duren

Aluplast kiepschuifpuien ca. 4-6 weken
Bij bijzondere kleuren/- decoraties kan de levertijd 2 weken langer duren

Let op!! In verband met hoge productie en leveringen rond de zomerperiode kunnen de leveringstijden bij bestellingen oplopen.

STATUS VAN UW BESTELLING
Zodra uw bestelling bij Kozijnen-Centrum24 in goede orde is ontvangen, krijgt u per e-mail een orderbevestiging toegezonden. Uw bestelling wordt na betaling via IDeal of PayPal vrijwel direct in productie genomen. Indien u wenst om per bankoverschrijving te betalen, dan wordt uw bestelling in behandeling genomen nadat wij uw betaling hebben ontvangen. Zodra de betaling in goede orde is ontvangen, ontvangt u ook hiervan een bevestiging van ons.

WIJZE VAN LEVERING
Wij leveren uw bestelling vakkundig bij u tot op de stoep. Afhankelijk van de bestelling wordt er op verschillende wijzen geleverd. Wij vervoeren kleinere bestellingen met onze bussen en grotere bestellingen met onze vrachtwagen. Indien uw order met één van onze bussen wordt geleverd, dan is deze niet van een houten bok voorzien.

Wenst u zeker te willen weten hoe uw order vervoerd gaat worden? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Houten bok
Bij grote hoeveelheden en/of omvangrijke vensters en deuren leveren wij uw bestelling met de vrachtwagen op een houten bok aan. De houten bok laten wij bij u achter en is onderdeel van uw bestelling. Deze mag u houden voor eigen gebruik en zullen wij niet meer bij u komen ophalen.

KOSTELOOS AFHALEN
Uiteraard kunt u ook zelf uw bestelling kosteloos bij ons afhalen. Wanneer uw bestelling is samengesteld en gereed ontvangt u van ons een bericht. In verband met het laden van de producten, adviseren wij u om uw bestelling met voldoende hulppersoneel (minsten twee personen) te komen ophalen. Wij wijzen u met betrekking naar verzendinstructies- en gewichten naar de verzendbevestiging.

Daarnaast is het raadzaam om voldoende materialen mee te nemen ter bescherming van de producten en uw vervoersmiddel. Verder is het ook essentieel om spanbanden en bevestigingsmaterialen tot uw beschikking te hebben om kantelgevaar van uw product(en) te voorkomen. Enkel op afspraak kunt u uw bestelling afhalen op het volgende adres:

Kozijnen-Centrum24
Rondweg 8
1976 BW IJmuiden

Let op! Het kantooradres van Kozijnen-Centrum24, Trawlerkade 90, is NIET het ophaaladres.

Belangrijke opmerking:
Mocht er tijdens het verpakken en/of transporteren van de producten schade optreden, dan zullen wij de beschadigde onderdelen/producten zo spoedig mogelijk vervangen. Als geadresseerde bent u verplicht om de aflevering op zichtbare schade en volledigheid (het aantal pakketten) te controleren. Als u schade ontdekt of een afwijking in het aantal pakketten opmerkt, dient u dit bij levering op de vrachtbrief te noteren. De desbetreffende transporteur moet deze kennisgeving met zijn handtekening bevestigen.

Indien u tijdens het uitpakken van de producten enige vorm van schade of een afwijking in hoeveelheid constateert, dan dient u ons hiervan zo snel mogelijk op de hoogte te stellen via info@kozijnen-centrum24.nl. Wij zullen onmiddellijk met u contact opnemen om samen te bespreken wat de vervolgstappen zijn. Uiteraard kunt u van uw retourrecht gebruik maken om de bestelde producten terug te sturen; bekijk de retourvoorwaarden in de algemene voorwaarden voor meer informatie. Indien problemen of onduidelijkheden zich voordoen, kunt u contact opnemen via info@kozijnen-centrum24.nl of ons gedurende kantoortijden telefonisch bereiken op 0255-577766.

Afspraak tot levering
Op het moment dat uw bestelling in de fabriek gereed is gemaakt en volledig is samengesteld, nemen wij contact met u op om een afspraak voor de levering te maken. Vervolgens nemen wij één dag voor de afgesproken dag van levering contact met u op over de beschikbare tijdsblokken (de levertijd) op die dag. Op de dag van levering dient er iemand (met hulppersoneel) aanwezig te zijn om de bestelling in ontvangst te nemen.

Geen hulppersoneel aanwezig tijdens transportlevering
Mocht u op het moment van de transportlevering geen hulppersoneel tot uw beschikking hebben die fysiek in staat is om de bestelling in goede orde in ontvangst te nemen, dan kunnen wij de bestelling niet afleveren en zijn wij genoodzaakt de bestelling mee terug te nemen. Uw bestelling zal in onze opslag ter bewaring worden gesteld en daar opvolgt zal er een nieuwe transportafspraak worden gemaakt. Helaas resulteert het verzetten van de bezorgdatum in eenmalige opslagkosten die wij u in rekening moeten brengen. Met betrekking tot de opslagkosten zijn een tweetal situaties te onderscheiden:

  1. Indien u transportkosten heeft betaald, zijn wij genoodzaakt u wederom dezelfde transportkosten in rekening te brengen.
  2. Indien u geen transportkosten heeft betaald (het totaalbedrag van uw bestelling was boven de €1.700,- inclusief BTW), zijn wij genoodzaakt u eenmalige opslagkosten van €170,– (incl. BTW) in rekening te brengen.